VÄLKOMMEN TILL


lördag 21 november 2009

Då har det hunnit blivit Natta & Lördag....


...och många tankar & funderingar har det varit under veckans gång - gör man rätt eller fel - Ja de e frågan vi ställer oss ALLA ibland eller nån gång?! Har inte berättat för Er tidigare att Livet förändras & vi med Livet...och det gjorde det verkligen för MIG & min familj för snart 2- år sedan då jag fick min diagnos MS. Vi bor idag i ett 3-plans hus med ALLA dessa trappor upp o ner vart man än ska i huset så e det trappor....Skulle Ni se mig "live" skulle Ni inte tro att jag bär på denna obotliga sjukdom som smyger sig fram men Oro är den ränta vi lånar när vi bekymrar oss för morgondagen. Lev för dagen....Fick bägaren att rinna över tillslut - Nu orkar jag inte längre och Nu vill jag sälja huset och komma ifrån ALLA måsten & krav...och bara kunna låsa dörren & öppna den igen när jag kommer hem utan dessa..ja Ni vet säkert hur jag menar..?! Har Nu ikväll beslutat med min man att sälja mitt underbara hus till någon annan & sätta oss i lägenhet tills rätta tillfället inkommer...

1 kommentar:

  1. Förstår helt o fullt erat beslut och tycker ni gör alldeles rätt. Du undrar säkert hur jag kan säga så, men vi har precis gjort DET! Vi bodde i hus på världens finaste plats, med världens underbaraste trädgård (stoor=5500 kvm)mitt i naturen. Vi hade massor av rabatter, blommor o ett stort växthus....alltså massor med måsten. Men vi flyttade till stan i slutet av augusti....du vet ju var vi bor:) i en hyreslägenhet med en liten gräsplätt....men jag trivs som fisken i vattnet från första minut, och jag ångrar mig inte en sekund. All tid som blir över kan jag ägna mig åt mig själv o min hälsa samt åt sambo och barnen. Jag känner mig redan piggare och gladare samt att det finns roligare saker att lägga tid o pengar på än ett hus o trädgård. Här kan jag göra allt i "lagom" form. Hoppas ni hittar ert drömboende....måste ju rekomendera området vi bor i.....suuuuper duperbra! Ha det gott! Helén

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails
Tack för att du tittade in hos mig och välkommen tillbaka!