VÄLKOMMEN TILL


söndag 22 november 2009

Snart slut på helgens sista dag....Söndag


...& med det ska det vara obligatorisk söndagsångest…eller?!
Du vet.. när hela söndagen går åt till att sucka och klaga på att helgen redan är över, istället för att göra något vettigt utav dagen…=)
Ärligt så tror jag nästan att det är helgens mest härligaste dag iallafall för mig....Varför då?!
Jo fredag då ska det fixas med allt inom fredagsmys...visst har man det men med mycket stress innan som matlagning o hinna äta upp den o snabbt fram med "godis skålarna" så man hinner med tv-tittandet o så somnar familjen gott i soffan...känns igen vá?! =)
Upp på lördag morgon iväg på ev samlingar av olika aktiviteter...sen hem fixa middags mat lite snabbt eller rester från fredagen så man ska hinna bli hungrig innan kvällsmaten....o mellan det kanske man ska hinna hälsa på släkt/vänner som man inte hinner under veckan eller att man måste "grejsa" i hemmet som man ev ligger efter med osv...pust vilken dag!!

SÖNDAG - SOVMORGON ME LIKE =) idag har jag mest varit seg, inte fått så mkt gjort iaf men ändå vid gott mod…Det här skulle jag kunna vänja mig vid fort!!!, men… vad har hänt?

Men vart tusan e min ångest!?

Detta e vad jag troooor har hänt…:
-min känsla för denna dag känns som ALLA måsten & krav bara försvinner utan jag bara ÄR o tar verkligen dagen som den kommer - varför inte ladda inför den kommande vecka med en söndagsfika och fokusera på det positiva delarna från den gångra veckan och bär med sig det tills den kommande....det är ett svårt tänkande.

Idag åkte jag o hämta Åsa & barna efter att Manga åkte till Åmål med sitt hockeylag på match så fixa jag lite mat o bjöd dem på o vi slappa hela eftermiddan hemma hos oss....mysigt!


Nu har vi en ny spännande vecka framför oss....

KRAM & Sov Gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails
Tack för att du tittade in hos mig och välkommen tillbaka!