VÄLKOMMEN TILL


fredag 29 januari 2010



& med en mycket händelserik helg...

Imorse var det kallare men så härligt att få andas in frisk luft...& sand har nu kommit på snön så man känner sig lite säkrare än igår när man var ute på promenixer med vovven.

En fredagskväll utan något gott framför tv:n? Snudd på otänkbart! I alla fall för oss =)

Både onyttigt & Nyttigt...finns på vårat tv-bord ikväll...tänkte göra lite plock av varje, grönsaksstavar, skinka, oliver & fruktspett lite kuligt för barna.
Sen så står den blandade "plockgodis skålen" där...finns mycket gottigt i den ...



Igår var jag & köpte dessa fina Körsbärskvistar...de e så fiiiina när de slår ut.





....de lyser upp så fint
när de blommar.




...för tillfället ställde jag dem
i samma vas har inte "spritt"
ut dem än men dé kanske inte
är så tokigt heller att ha de så..??!
Blir fint så oxå......




Barnen hade kompisar med hem igår efter skolan så jag ställde mig & stekte pannkakor för dé giller ju dom tänkte jag....& hur blev resultatet på det?!?
Herreguuud...knappt att de fick en varsin pannkaka som icke var varken trasig eller bränd =(
...mitt tålamod började att ta slut vid stekningen då en efter en hamna i slasken...tillsut hällde jag ut allt. Hoppas att det är stekpannan som börjar ta sitt slut så det inte är jag som inte kan steka mina goda pannkakor längre för då blir jag ledsen... =)


Då var det samtalet igång igår att mamma steker "kålsvarta trasiga pannkakor"...tur att det finns fil & yougurth =)
Men de blev mätta & nöjda så ut sen i snön & lekte de glatt...medans jag tog "rätt" på köket.



Till kvällsmat fick jag höra att det var såååå Gott då jag hade gjort Pastasallad med kyckling & pesto med vitlöksbröd till....



Mums vá vi åt......!!















I morgon LÖRDAG är en väldans speciell Dag för våran dotter....

Äntligen är nu Julklappen här...som hon har längtat =)



Jag & min kompis Marielle gav våra döttrar denna musikal i Julklapp....

såklart att det stod God-Jul önskar Kevin Borg på paketet =)





....så vi åker imorgon &
checkar in på Hotellet Plaza
i Karlstad & äter lite sen
tar vi oss en "shopping runda"
innan föreställningen börjar !!






...själva låten & texten
med dans steg har
varit de senaste
dagarna framför spegeln
för henne...gissa om hon längtar?!? =)




Önskar Er ALLA en Trevlig Helg!!




3 kommentarer:

  1. Käre nån.., vilken helg ni kommer att få och tro det att din dotter är glader!!!:)

    Den där salladen såg väldans god ut och jag undrar om jag inte skall unna mig en sådan idag då jag egentligen tänkt göra en klassisk räksallad men dags att prova på något nytt!!
    Tackar för tipset camilla:)

    Idag kommer min gubbe hem efter en vistelse i USA en vecka, skönt att ha någon att truta ihäl igen!!!
    Önskar dig en lång och skön helg....
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Vad mycket smarrigt du fixar idag !!!!!Ha en mysig kväll njut och mys Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej på dig Camilla !
    Ha nu en riktigt bra lördag o ta hand om Marielle det är hon värd efter allt slit hon lägger ner på sitt jobb //Må gott kram Caroline från ett tokvitt Sälen

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails
Tack för att du tittade in hos mig och välkommen tillbaka!