VÄLKOMMEN TILL


måndag 11 januari 2010

Sista Jullovsdagen...& det är sååå Kallt !!

Ja imorgon börjar skolan igen för barnen! Känns ganska skönt att få komma in i "vardagen" igen med lite mera strukturerat....Suynd bara att det ska vara så kallt ute som -18,3...som gjort för en dag inne med lite smått pyssel med barna. Kanske blir det nåt i bakverk....vem vet=)


Helgen har varit mysig med pizzakväll & Wii spel i fredags med Magnus bror & familj...våra gemensamma vänner med dotter var oxå med...mycket skoj & skratt blev det under kvällen.


Lördagen gick åt till sovmorgon här hemma för hela familjen...så skönt. Senare på efm kom lilla vovven Herkules hit för att stanna över natten då hans matte Marielle skulle ut med sina vänner på kvällen& slå "klackarna" i taket....men matte hade allt lite längtan så vi hämta henne frammåt småtimmarna så nattsömnen för matte blev hos oss oxå...=)

Herkules

Söndagen var allt en innedag för oss Alla men en fikastund med Åsa & familj på efm hemma hos oss är alltid lika trevligt som Alltid... <3

Ja hockeymatchen på kvällen gick jag allt & titta på med barna & min kusin Sofia...måste ju hinna med en match iaf innan säsongens slut =)..."hockeyänka" som jag vart i alla mina år ville jag ju se min Magnus i båset som tränare utan skrillorna på & det känndes lite konstigt...men hans div. 2 killar var duktiga på isen, oavgjort 5-5.


Då får vi se vad denna vecka har att erbjuda oss mer än att det bara ska vá så kallt...


Önskar Er ALLA en härlig vecka!!


3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Ja usch nu är jag sååå trött på kylan!
    Mina orkidéer stod i ett rum vi har utan värme..
    Vi hade stängt dörren och idag kom jag på att jag glömde dem kvar..
    Har du bra hand med orkidéer?
    Tror du att de klarar sig?De såg så ledsna ut..
    Lite frostskadade var de..
    Hoppas dina barn kommer upp till skolan :)
    Det står inte på förrän det snart är lov igen,sportlovet :)
    Så söt Herkules är :)
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna...Jag hoppas att de orkar upp till skolan så ikväll blir det tidiigt i säng för dem ja o snart är det ju lov igen =) Javisst e han söt lille Herkules så busig oxå.. =)

    Hör & häpna så är det min man som sköter våra orkidéer :-)

    Vissa sorter kan klara sig av en rejält sänkt nattemperatur medans andra sorter är oerhört känsliga för låga temperaturer.
    Jag kan inte svara på om de kommer att klara sig nu när de har blivit lite frostskadade...beror oxå på hur bladena ser ut är det bara blommorna så tror jag att de klarar sig men jag tycker att du ska ta & ställa dem i ett fönster utan söderläge men så att de får lite värme men dock inte över ett element som ger ångande värme + att det inte drar kallt ifrån fönstret...orkidéerna är väldigt känsliga mot drag och ångande värme men behöver en glimt ljus på sig för att leva vidare...

    Blommorna kommer att trilla av men gör ett försök men klipp inte inåt som är levande utan där blommorna har suttit blir det ju lite torrt efter ett tag så jag brukar klippa av där & tillslut så sticker det iväg ett skott eftersom.
    När du vattnar dem så ge dem lite näring så får vi hoppas att de klarar sig!!

    Må så gott & Lycka till!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. GOTT NYTT 2010!!
    Hoppas du haft det härligt under helgerna!!
    Härligt lov de fick, kidsen!! Men nu är det full rulle igen..skönt med lite rutiner!!
    2010 vintervita kramar till dig
    ~~Mamma ♥ Millan~~

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails
Tack för att du tittade in hos mig och välkommen tillbaka!